maandag 28 mei 2012

Workshop 21 juni: Regisseren Creativiteit & Innovatie

KKNF-Workshop 
"Regisseren Creativiteit & Innovatie" 
drs Marcel van  der Pol (Keridwen)

Voor wie: Kwaliteitsprofessionals van bij KKNF aangesloten organisaties; zeker ook voor alle: 
Managers en stafmedewerkers die betrokken zijn bij organisatievraagstukken en producktontwikkeling  



Wanneer & Waar: 21 jun 2012,  KKNF Flexkantoor, 
Petrus Driessenstraat 46, Groningen.

Investering: 225 euro. 175 euro voor KKNF-leden, 
Aanmelding & informatie 
via email en via telefoon: 06 36 10 37 89 

De KKNF, De Kwaliteitskring Noord Nederland & Flevoland, nodigt belangstellenden. zowel van als buiten de kring, als volgt uit: 
U denkt misschien dat creativiteit een aangeboren gave is die je wel of niet bezit. Niets is minder waar. 
Creativiteit is iets wat we allemaal in ons hebben, maar wat door scholing en opvoeding vaak verloren gaat.
Laten we vooral onze creativiteit aanboren,out-of-the-box stappen en onze creativiteit inzetten voor innovatieve ideeën en ontwikkelingen binnen onze organisaties. Kwaliteitszorg heeft in deze snel veranderende samenleving creativiteit en innovatie hard nodig!"

Over de Workshop
Centraal in kwaliteitszorg staat het weten wat de kwaliteit in je organisatie is en welke kwaliteit je wilt bereiken. Belangrijke stappen zijn beschrijven en meten, vaststellen van doelen, ontwikkelen en realiseren, borgen, consolideren en controleren.
Maatschappelijke ontwikkelingen gaan echter snel. Wensen en eisen vanuit overheid, vanuit de markt en vanuit de organisatie zelf kunnen soms snel en drastisch veranderen. De impact op je kwaliteitszorg is dan groot.
Om klaar te zijn voor de toekomst heeft een organisatie een adequate en effectieve kwaliteitszorg nodig, die zowel kwaliteit garanderend als flexibel en proactief kan inspringen op (verwachte) ontwikkelingen. Kortom, een kwaliteitszorg die creatief en innovatief is.
De workshop “Regisseren van Creativiteit en Innovatie” biedt kwaliteitsprofessionals de kans hun creatieve en innovatieve vermogens verder te ontwikkelen en actief in te zetten voor kwaliteitsvraagstukken in de eigen organisatie.

Na de workshop zijn de deelnemers in staat
•   diverse creatieve en innovatieve technieken in te zetten ten behoeve van (kwaliteits-) vraagstukken in de eigen organisatie,

•   die technieken te kiezen en in te zetten die het beste bij hen zelf past om outof-the-box te denken en die ook goed bij het betreffende vraagstuk past.
 
•   als een regisseur Keridwen’s regiedriehoek in te zetten en daarmee de nut en zin van eigen vraagstukken, inclusief aanpak, te beoordelen en vervolgens aanpak en uitkomst aanschouwelijk voor het voetlicht te brengen.

Werkwijze
•   Centraal in de workshop staat Keridwen’s regiedriehoek. De deelnemers leren als een regisseur te kijken naar relevante vraagstukken. We stappen in de huid van de regisseur. We denken en handelen als regisseur op zoek naar een optimale performance. We schakelen creatief tussen verschillende partijen en invalshoeken om tot een optimale innovatieve
ontwikkeling te komen. We regisseren de kwaliteitsverbetering, de uitvoering, de verschillende
betrokken partijen en onszelf.
 
•   Vanuit onze rol als regisseur passen we, indien nodig, ook allerlei meer gangbare creatieve en innovatieven technieken toe, als SIT/TRIZ, brainstorming, Whack-thinking, lateraal denken, etc.
 
•   De begeleider is naast docent kwaliteitszorg, ook trainer creatief denken en theaterregisseur. Alle drie gebieden zet hij in om u te helpen out-of-the-box te denken en creatieve en innovatieve ideeën te ontwikkelen en in gang te zetten. We gaan vooral aan het werk. Praktijk en oefeningen worden afgewisseld met korte, relevante theorie plus veel persoonlijke
feedback.

Begeleiding
Drs Marcel van der Pol van Keridwen is docent hoger onderwijs (o.m. voor Hanzehogeschool en Universiteit van Groningen), trainer bedrijfscursussen, coach, mediator en theatermaker.
Kenmerkend voor hem is zijn grote enthousiasme en dat hij steeds in ontwikkeling blijft. Hij gelooft niet in een allesomvattende theorie, maar laat zich graag verrassen en inspireren door nieuwe inzichten en werkwijzen. Werkelijk leren en ontdekken kan volgens hem alleen door hoofd, hart en handen te verbinden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten